Kui seni on kliendisuhete loomine olnud pigem töömahukas ja aeganõudev protsess, siis tehisaru abil saab kasutajakogemust lihtsustada ja personaliseerida väikese vaevaga.
Nimelt pole tehisintelligents enam luksustoode, vaid AI on kõigile kättesaadav ja ülimalt kasulik abimees.
Disaineri ja koolitaja Andres Kostivi kommentaar:
Kasutajakogemus (UX) on katustermin kõigele, mida klient kogeb ettevõtte või teenusega suheldes. See hõlmab olukordi alates esmasest kontaktist kuni ostujärgse suhtluseni.
Erakordselt hea kasutajakogemus on tavaliselt võimas konkurentsieelis. Päriselt halba kasutajakogemust saavad endale lubada ainult need ettevõtted, kellel tõesti ei ole mitte ühtegi konkurenti.
Hea kasutajakogemuse peamine tunnus on veatu funktsionaalsus. Rahulolev klient saavutab oma eesmärgi ilma suurema mõtlemise või pingutuseta ning talle ei valmista klienditeekonna läbimine erilist peavalu ega pettumust.
Ära suuna kõik kliendid korduvate küsimuste lehele
Kõige parem kasutajakogemus on lisas ka personaalne: klient on õnnelik, kui talle pakutakse õigel ajal seda, mida tal parasjagu on vaja. Näiteks kindla sooviga kingapoodi jõudnud klient on rõõmus, kui ta saab kerge vaevaga näha kõiki punaseid kingi suuruses 41.
Kui kliendil tuleb vajalikke asju pikalt taga otsida, langeb ka kasutajakogemus, sest ta peab läbi töötama palju ebaolulist materjali, mida tal vaja pole. Seda juhtub näiteks siis, kui enda meelest lihtsa probleemiga klient saadetakse lugema põhjalikku ja pikka korduvate küsimuste lehekülge.
Lihtne liidestus olemasolevate süsteemidega
Kui seni on isiklike ja sundimatute kliendisuhete loomine olnud üpris töömahukas ja aeganõudev, siis praegu on võimalik klientide kasutajakogemust lihtsustada ja personaliseerida üpris väikese vaevaga. Tehisaru pole enam luksustoode, AI on kõigile kättesaadav ja ülimalt kasulik abimees.
Moodsad tehisaru tööriistad on enamasti kasutajasõbralikud teenused, mis ongi mõeldud laiatarbekasutusse. Seetõttu ei nõua nende seadistamine enam põhjalikke tehnilisi teadmisi. Tavaliselt on neid pistikprogrammide või API kaudu lihtne liidestada ettevõtte olemasolevate süsteemidega nagu e-pood või andmebaas.
Kasutamine toote- ja teenusedisainis
AI-assistendid suudavad kiirelt genereerida mitmeid disainielemente, nende kombinatsioone ja paigutusi. Parem tehisaru on treenitud suure hulga väga heade standardlahenduste põhjal, seega nende pakkumised järgivad alati tänapäevaseid disainisoovitusi ning miinimumtingimusi. Nii on võimalik luua väga kiirelt väga kasutajasõbralikke digilahendusi.
Praeguseks pakuvad selliseid AI-lahendusi juba kõik suuremad disainitarkvarad alates Adobest ja Figmast, ent tänapäeva disainerite tööriistapagasisse on tekkinud kindel koht ka eraldiseisvatele tehisaru teenustele nagu Midjourney ja DALL-E.
Abi veebisisu ja turunduse osas
AI-abilised aitavad kiirelt luua sisukaid toote- ja teenusekirjeldusi, mis on lihtsalt mõistetavalt nii inimkülastajale kui otsingumootorite robotitele. Haarav ja informatiivne sisu on oluline nii ettevõtte enda lehekülgedel, kui ka erinevates otsinguportaalides. Tehisaru abil on võimalik veebisisu ka automaatselt värskendada vastavalt hooajale, laoseisule või külastaja käitumisele.
Suuremahuliste veebilehtede ja -poodide puhul on ülimalt oluline, et kõigil lehekülgedel oleksid andmed korrektsed mitte ainult sisult, vaid ka vormilt. AI tööriistad aitavad korrektse vormistuse abil otsingumootorites esile pääseda nii e-poodide toodetel kui pikema teenustenimekirjaga ettevõtetel.
Varasemast kiirem klienditeenindus
Kui vanasti oli vestlusrobotite oskuste lagi erinevaid küsimusi esitades klient sobiva wiki-artiklini juhatada, siis tänapäeva chatbot’id oskavad vabas vormis (ning kasvõi kirjavigadega) esitatud küsimusele kohe sobivat vastust pakkuda. Mõned täiustatud robotid suudavad tuvastada ka kasutaja emotsioone, et vajadusel vestlus päris inimesele delegeerida.
Loomulikult tuleb vestlusrobotit eelnevalt koolitada ning anda talle tutvumiseks piisavalt infomaterjale, mille põhjal klientidele vastuseid anda. Tõhusaks õppimiseks vajab tehisaru hästi struktureeritud sisendandmeid ning konkreetseid tegevusjuhiseid. Kindlasti tuleks tema tegevust ka jooksvalt jälgida ning vajadusel korrigeerida.
Sisu lihtne personaliseerimine
Tehisaru abil on lihtne pakkuda kliendile asjakohasemaid valikuid. Sõltuvalt asukohast, tegevusest või kliendiajaloost saab talle kuvada isikustatut sisu ning soovitusi.
Hea AI-teenindaja esitab kiirelt sooduspakkumise just sellele tootele, mille ostmises on klient äsja kahtlema löönud. Tellimisvormiga hätta jäänud inimene on tänulik, kui talle pakutakse asjalikke soovitusi tühjaks jäänud lahtri täitmisel. Pärnus asuv inimene on meeldivalt üllatunud, kui esimesena ei kuvatagi Tallinna ja Tartu kaupluste kontaktandmed.
Parem ligipääsetavus veebis ja äpis
Tehisaru abil saab digitaalsed kogemused kiirelt muuta ligipääsetavamaks. Nii pakutakse head kasutajakogemust kõigile kasutajatele, olenemata nende füüsilistest või vaimsetest võimetest.
AI-tööriistade abil on lihtne võimaldada digiteenuses häälkäsklustega navigeerimist või päringute tegemist lihtsas keeles. Automaatselt genereeritud pildikirjeldused ning kõnesünteesi abil esitatud sisukokkuvõtted aitavad nägemisvaegusega inimesi. Videotele automaatselt lisatud subtiitrid ning podcasti transkriptsioonid lubavad sisu tarbida ka kuulmispuudega inimestel.
Osale 12-13. septembril koolitusel “UI/UX – Kasutajakogemuse ja kasutajaliidese disain”, kus õpetatakse looma kaasaegseid, ilusaid ja kasutajasõbralikke digilahendusi ning kasutama tehisaru abi kasutajakogemuse ja -liidese disainis. Tutvu koolitusega SIIN.