Oma äri kasvatada soovivad ettevõtted peavad mõistma kasutajakogemuse ja kasutajaliidese disaini (tuntud kui UI/UX) rolli ning integreerima selle edukalt äristrateegiasse.
Strateegiliselt läbimõeldud UI/UX disain aitab kasvatada müüki, tõsta brändilojaalsust ja luua selget konkurentsieelist, väidab Futurist.ee UI/UX disainer ja IT Koolituse koolitaja Andres Kostiv.
Andres Kostivi kommentaar:
Tänasel hüper digiajastul on sinu ettevõtte veebisait või mobiilirakendus justkui esiuks ja esmane kokkupuutepunkt potentsiaalse kliendiga. Isegi tehisintellekti ehk AI abil on loodud veebi-chat'te või kliendile personaliseeritud veebi sisuvaateid.
Kasutajakogemuse disain pole ainult visuaalne ja esteetiline esitlus, vaid ka funktsionaalsuse ja kasutajasõbralikkuse tagamine kliendile. Strateegiliselt läbimõeldud UI/UX disain mitte ainult ei meelita klienti ilusa pildiga, vaid muudab tema kogemuse võimalikult intuitiivseks ja meeldivaks, suurendades seeläbi ostu sooritamise tõenäosust ning teistele potentsiaalsetele klientidele edasi soovitamist.
UX disaini keskmeks on toodete ja teenuste valideerimine ehk testimine lõppkasutajate peal, isegi kui kliendikogemuse loomisel on kasutatud tehisintellekti abi.
Aitab konkurentidest eristuda
Sul võib küll olla fantastiline toode või teenus, aga kui kliendile ei jää seda kasutades positiivset kogemust, on oht kaotada ta konkurendile. Uuringud näitavad, et üle 80% kasutajatest on valmis pärast halba kasutajakogemust proovima mõne konkurendi toodet või teenust.
Seega tihedas konkurentsis, kus mitmed ettevõtted pakuvad sarnaseid tooteid, võib investeering UI/UX disaini aidata selgelt eristuda ja tõsta konkurentsieelist.
Korduvostud ja kliendilojaalsus
Hea disain ja kasutajakogemus võib jätta kustumatu mulje ja teha kliendist lojaalse fänni. Uuringud näitavad, et kliendid on hea digitaalse kogemuse eest valmis ka rohkem maksma.
Kui kasutajad tunnevad end sinu teenuseid kasutades hästi, on suurem tõenäosus, et nad ka tagasi pöörduvad ning sind ka teistele soovitavad. See tähendab omakorda rohkem korduvoste ja suuremat kliendilojaalsust.
Hoiab kokku arenduskulusid
Strateegiliselt läbimõeldud UI/UX disain arenduse algfaasis võib säästa oluliselt ressursse hilisemate paranduste ja ümbertegemiste osas. UI/UX disainis on tavaks öelda, et iga euro, mis sa kulutad disainile arendusprotsessi varajases faasis, võib säästa kuni sada eurot hilisemates arendusetappides.
Kokkuvõttes on investeeringud kasutajakogemusse möödapääsmatud igale ettevõttele, kes soovib tänases digitaalses ning AI-keskses maailmas konkurentsis püsida ja paremaid strateegilisi otsuseid langetada.
Faktid
Andres Kostivi koolitus "UI/UX – Kasutajakogemuse ja kasutajaliidese disain" alustab juba varsti!