Autor: Kimberly Remmelg • 17. august 2021

Tableau - tööriist paremate äriotsuste tegemiseks

Kuidas teha äriliselt olulisi otsuseid, kui andmed on laiali ning pole hästi organiseeritud?

Ettevõtted on andmeid kogunud oma tegutsemisaastate algusest, kuid aasta-aastalt on andmeid aina rohkem ning üha enam liiguvad andmed digimaailma. Suure infohulga analüüsioskuses peitub edukate äriotsuste võti.

Informatsioon, selle kvaliteet, hoiustamisstandardid ja analüüsivõime on väga väärtuslikud vahendid. Edukas olemine konkurentsitihedas maailmas ei ole kerge - enam ei loe ainult toote või teenuse hind ja tootjamaa. Pigem on oluline see, kui kiiresti ettevõte suudab turumuutustele reageerida.

Mis on Tableau?

Tableau on visuaalse analüüsi platvorm, mis muudab andmete kasutamise viisi probleemide lahendamiseks – see annab inimestele võimaluse teha iseseisvalt ärilisi otsuseid - otsuseid, mis põhinevad faktidel!

Tableau missioon on aidata inimestel andmeid näha ja mõista. Platvormi loomisel on mõeldud kasutajale - ole analüütik, andmeteadlane, üliõpilane, õpetaja, juht või ärikasutaja. Tableau on ühendamisest kuni koostööni kõige võimsam, turvalisem ja paindlikum analüüsiplatvorm. See katab kogu analüütika protsessi alates andmete eeltöötlemisest kuni analüüsi tulemuste jagamiseni.

Hea tööriist on niivõrd lihtne, et ei vaja kasutamiseks erilisi teadmisi, vaid võimaldab kasutajal ilma abita saada vastuseid küsimustele ning näha numbrite taga seoseid, mustreid ning trende.

Tableau on:

•Kõige lihtsam ja intuitiivsem BI tarkvara.

•Hinnatud ülemaailmselt parimaks 6. aastal järjest (Gartner).

•Ühendub otse väga paljude andmeallikatega.

•Töötab nii arvutis kui mobiilis.

Faktid

Kui vajad Tableau kasutamisel oma oskusi parendada, siis tule IT Koolituse lühikesele, kuid praktilisele koolitusele. Tutvu koolitusprogrammiga SIIN

Tableau ajalugu

Tableau asutati 2003. aastal Stanfordis arvutiteaduse projekti raames. Projekti eesmärk oli parandada analüüsivoogu ja muuta andmed visualiseerimise kaudu inimestele kättesaadavamaks.

Kaasasutajad Chris Stolte, Pat Hanrahan ja Christian Chabot töötasid välja ja patenteerisid Tableau põhitehnoloogia VizQL, mis väljendab visuaalselt andmeid, teisendades toimingud intuitiivse liidese kaudu andmepäringuteks. Alates asutamisest investeeritakse pidevalt konkurentsivõimelise tempoga teadus- ja arendustegevusse, arendades lahendusi, mis aitavad kõigil andmetega töötavatel inimestel kiiremini vastusteni jõuda ja ootamatuid avastusi paljastada.

See hõlmab masinõppe, statistika, loomuliku keele ja tarkade andmete ettevalmistamise kasulikumaks muutmist, et suurendada inimeste loovust analüüsis. Tableau ei paku mitte ainult täielikku, integreeritud analüüsiplatvormi, vaid ka tõestatud ressursse, mis aitavad juurutada ja skaleerida andmepõhist kultuuri, mis võimekate tulemuste kaudu suurendab vastupidavust ja väärtust.

Tänapäeval annavad organisatsioonid kõikjal-alates mittetulundusühingutest kuni globaalsete ettevõteteni ning kõikides tööstusharudes ja osakondades - Tableau abil oma inimestele volitusi andmetega muutusi juhtida.

3 soovitust andmekeskse mõtteviisi rakendamiseks organisatsioonis

1. Visualiseeri

Andmed hakkavad rääkima kui neid visualiseerida. Andmete visualiseerimine aitab andmeid paremini mõista ning andmetega "suhelda". Visualiseerimine võimaldab saada parema ülevaate äris toimuvast.

48% BI tarkvara kasutajatest on võimelised leidma oma küsimustele vastuseid ilma IT-osakonna poole pöördumata. (Aberdeen Group, 2013 aasta uurimus)

Andmete visualiseerimine võimaldab järgnevat:

•Vaadata andmeid "eri nurkade alt" - iga uus vaatenurk võib anda vastuseid uutele küsimustele.

•Vaadata andmeid kontekstis ja kõrvutada neid teiste andmetega - kõrvutades erinevaid andmeid jõutakse jälile nii mõnelegi vastust ootavale küsimusele.

2. Pane andmed kokku

Iga andmeallikas omab mingit väärtust. Pannes aga erinevad andmeallikad kokku saame suure väärtuse.

Näiteks vaadates e-poe tellimuste andmehulka ning sidudes selle klientide demograafilise infoga (sugu, vanus) saame juba analüüsida, kes ja mida täna ostab ning kellele ja mida tuleks turundada.

3. Pane pall veerema ning näita kuidas küsimustele vastatakse

Väga paljudes organisatsioonides võtab "suurtele" küsimustele vastuse leidmine päevi ning selleks tuleb kaasata väga erinevaid kompetentse, kes siis mingile küsimusele vastuseks raporti kokku paneks.

Peale andmekultuuri loomist ning õige töövahendi kasutuselevõttu suudate ühel koosolekul leida vastuseid kümnele erinevale küsimusele ja seda täiesti iseseisvalt.

Info: datafruit.ee ja tableau.com