Autor: Andres Kostiv • 7. aprill 2021

5 nippi, kuidas viia läbi virtuaalne Google disainisprint

Kuigi sotsiaalse distantsi hoidmine on muutunud normiks, tuleb siiski edasi tegutseda. Elu läheb edasi ning töö vajab tegemist, vajadusel virtuaalselt. Kuidas tuua meeskond virtuaalselt kokku ning viia läbi edukas Google disainisprint? Sellest kirjutab Andres lähemalt.

Paljud ettevõtted on edukad füüsilisel turul, kus inimesed saavad neid külastada: minna teenindusse, kauplusesse või galeriisse, suhelda ja oma käega asju katsuda. Üleilmse pandeemia tõttu hakkas aga äride ellujäämine sõltuma suuresti sellest, kas nad suudavad sama hea tunde tekitada oma kliendile ka siis, kui füüsiline pood või teenindus on kinni ja külastada saab vaid veebipoodi või e-teenindust.

Üldjuhul võtab mugavat ja meeldejäävat kasutajakogemust pakkuva e-teenuse või e-poe väljatöötamine kuid või isegi aasta(id) ning selle jooksul istuvad inimesed päevi ja tunde koos ühes ruumis. Täna ei taha aga keegi sellist riski võtta.

Seega, mis on lahendus? Kas riskida või leppida lihtsalt poolikute e-lahendustega?

Kindlasti mitte! Proovi tuua meeskond kokku virtuaaselt ja vii nendega läbi Google disainisprint ning saad väga head tulemused, võibolla ka edukamad kui varasemalt.

Olgu öeldud, et virtuaalne Google disainisprint on nelja päeva pikkune protsess, millest kaks esimest päeva mööduvad koos kaugtöö vormis grupitööna ja kaks järgmist realistliku prototüübi loomiseks ning lõppkasutajatega testimiseks. Google disainisprindi videokõnedeks ja kaugtööks peab olema valmis kasutama järgmisi lahendusi: Zoom/Teams, Slack/FB/Messenger, Miro/Mural, Docs, Sheets.

Jagan Sulle 5 nippi, kuidas saaksid läbi viia eduka ja virtuaalse Google disainisprinti, mis lahendab probleemi(d), teenivad ettevõttele tulu ning viivad sinu äri e-maailma tipptegijate sekka.

1. Defineeri väljakutse võimalikult täpselt.

Mida konkreetsemalt suudad probleemi sõnastada, seda rohkem jääb ruumi loovusele ning seega on tulemused ka oluliselt paremad. Kui probleemi sõnastus on ebamäärane, läheb fookus kaduma ning keegi ei saa täpselt aru, millega ta tegelema peaks ja mis siis ikkagi vajaks täiustamist. Seetõttu ei ole ka sprindi käigus valmiv prototüüp suure tõenäosusega see, mis lõppkasutajatele arusaadav oleks.

2. Sea ajaliselt realistlikud eesmärgid.

Mõista inimesi ja ole paindlik. Pole väga kerge istuda terve päeva arvuti taga ning 100% keskenduda. Seetõttu tuleks jagada päev ära nii, et inimesed saaksid teha tööd nii individuaalselt kui ka grupis. Ühtlasi püüa olla paindlik, kui virtuaalselt suheldes võtavad asjad veidi rohkem aega kui tavapäraselt.

3. Kasuta kogenud disainisprindi läbiviijat.

Veendu, et teid juhendab keegi, kes on antud valdkonnas professionaal ja teab sprindist kõike. Nii on fookus alati õiges kohas, osalejad saavad keskenduda oluliseel ning väljakutse möödub sujuvamalt. Eriti oluline on see just veebis toimuvate sprintide puhul, kus arusaadavalt on pinge veidi suurem kui füüsilisel koolitusel viibides.

4. Koosta meeskond mitmekülgselt.

Kaasa sprinti lisaks disaineritele võimalikult palju erinevatest valdkondadest pärit inimesi. Nii on lõpptulemus parem, kuna vaatenurk probleemile palju laiem. Soovituslik disainisprindi meeskond on 5-7 inimest ning olulised osalejad on tooteomanik, otsustaja, programmeerija ning peakasutaja.

5. Tee plaan sprindijärgseks ajaks.

Mõtle eesmärkidele ja riskidele. Ole valmis investeerima leitud lahendustesse. Alati tuleks meeles pidada, et disainisprindi eesmärk on luua prototüüp, kuid ettevõte peab selle reaalselt tööle panema. Sprindil osaleval otsustajal peab olema raha, võimu ning autoriteeti, et lahendus ellu viia.

Kindlasti ei tasu virtuaalset Google disainisprinti karta ning arvata, et see pole nii efektiivne kui klassikaline sprint. Kvaliteetne ja kasutatav prototüüp saab loodud igal juhul ja seda siis olenemata, kas selle taga on töötunnid, mis veedetud koos päriselt või virtuaalselt.

Kui tahaksid osata ise läbi viia disainisprinti või õppida seda tundma, siis tule Andres Kostivi poolepäevasele koolitusele. Loe lähemalt