Küberintsidendid on ettevõtluskeskkonnas paratamatud. Kuigi ettevõtted püüavad oma süsteeme kaitsta, jääb siiski võimalus, et mõnest turvameetmest saadakse mööda või avastatakse haavatavus, mida kasutatakse sissetungi eesmärgil ära. Seetõttu on äärmiselt oluline, et ettevõtted ei keskenduks ainult küberrünnakute tõrjumisele, vaid ka nende ennetamisele.
Intsidentide vähendamiseks võib kasutada järgmisi meetmeid: regulaarsete turvaauditite läbiviimine, riskide hindamine ja minimeerimine, läbistustestid, turvamonitooring, varasematest intsidentidest õppimine, andmete varundamine, juurdepääsude piiramine, intsidentide plaani koostamine ja läbimängimine, töötajate koolitamine ja süsteemide pidev uuendamine.
Kuigi need tegevused ei pruugi tagada täielikku kaitset, võivad nad oluliselt tõsta küberkurjategijate jaoks rünnaku keerukust ja kulukust, mis omakorda vähendab ründe tõenäosust.
Võtame näiteks juhtumi, kus ettevõte ei olnud pikka aega oma tarkvara uuendanud. Ühel päeval avastati, et küberkurjategijad olid ära kasutanud teadaolevat turvaauku, millele oli tegelikult olemas parandatud versioon. Kui ettevõttes oleks paigas olnud uuenduste protsess, kuidas süsteeme hoida pidevalt ajakohasena, ei oleks tõenäoliselt sellist insidenti juhtunud. Uuenduste rakendamise kiirus, eriti avalikult kättesaadavate teenuste osas, on kriitiline.
Inimeste pidev koolitamine ja harimine erinevate küberohtude eest on samuti hädavajalik. Näiteks kui töötajad ei tunne õngitsuskirjade tundemärke, võib töötaja lihtsalt langeda kurjategijate ohvriks, loovutades ainult mitte enda tundlikke andmeid, aga ka ettevõtte kasutajakontosid ning paroole. See võib anda petturitele ligipääsu IT-süsteemidele ning põhjustada suure mõjuga intsidente, mis võivad kaasa tuua rahalise või mainekahju.
Kuna küberintsidendid on tänapäeval vältimatud, peavad ettevõtted keskenduma ennetavatele meetmetele, et vähendada nende mõju. Regulaarne turvaauditite läbiviimine, süsteemide uuendamine, intsidentide ja kriisiplaanide olemasolu ning testimine, riskide hindamine ja töötajate pidev koolitamine on mõned olulised sammud, mis aitavad vähendada küberohtude realiseerumise tõenäosust.
Osale 18. - 26. novembril Küberturbejuhi koolis. See on neljapäevane koolitus, kus saad oskused ja teadmised küber- ja infoturbejuhi ülesannete täitmiseks ning algteadmised edasiseks edukaks sertifitseerimise poole pürgimiseks. Loe lähemalt SIIT