Autor: Andres Kostiv • 17. september 2021

Kuidas otsustada, kas Google disainisprint sobib Sinu ettevõttele või asutusele?

Konkurentsitihedal ajal tuleb ellujäämiseks leida probleemidele võimalikult kiiresti parimaid lahendusi. Google disainisprindi abil on võimalik tooteid ja teenuseid parendada kõigest mõne päevaga, mis teeb disainisprindist ühe efektiivsema metoodika.

Üldjuhul võtab toote/teenuse loomine või olemasoleva kasutajasõbralikumaks muutmine mitu kuud. Google disainisprindi käigus valmib realistlik prototüüp kõigest nelja päevaga. Ei, see ei ole kirjaviga – neli päeva ja valmis.

Tegemist on suhteliselt uue Google’i metoodikaga, mis on väga hea struktuuriga ning äärmiselt efektiivne. Näiteks paljudel teenusedisaini metoodikatel, sealhulgas hackathonidel, ei ole enamasti põhjaliku lõppkasutajatega prototüübi testimist sees. Küll aga tehakse seda Google disainisprindi viimases etapis. See annab kindluse kliendile, et valitud prototüüp ka päriselt toimib. Seega, kui on soov väga kiiresti parendada teenuse ja kasutajakogemuse disaini või luua uus teenus, siis on Google disainisprindi läbi viimine kõige parem valik.

Google disainisprint sobib ettevõtetele, start-up-idele ja riigiasutustele, kelle planeeritava uue teenuse programmeerimise eelarve on 20 000 – 30 000 euro ringis. Samas pole ühtki valdkonda, mille digiteenuse kontseptsiooni ei saaks luua disainisprindiga. Näiteks on selle abiga loodud šokolaadi maitseid, tossudisaine ja Mercedes-Benzi autosalongi lõhn. Üks paremini õnnestunud disainisprindi näiteid on aga EASi e-Estonia Briefing Centre virtuaalsete ürituste broneerimissüsteem.

EASi e-Estonia Briefing Centre

Oluline on vaid see, et võetakse piisavalt ambitsioonikas eesmärk (tõsta üks nupp paremalt nurgast vasakule ei ole disainisprindi vääriline) ning osalema peaks otsustaja, kellel on raha ja jõudu loodav teenus päriselt ka ellu viia.

Soovitame disainisprindile mõelda näiteks riigiasutustel, keskmistel ja suurtel ettevõtetel ja start-up’idel, kellel on vajadus uue teenuse kontseptsioon luua kiirelt. Tihti pöörduvad Andres Kostivi poole ka ettevõtted, kelle teenuse müügivõime on takerdunud, sest kliendi jaoks ei ole e-keskkond piisavalt kasutajasõbralik.

Meeskond, kes disainisprindil osaleb

Loomulikult mängib disainisprindi õnnestumisel olulist rolli ettevalmistus ja see, kuidas on kokku pandud sprindil osalev meeskond. Kaasata tuleks 5-7 inimest ning nende seas peaks olema tooteomanik, kellel on võimekus ja huvi teenus ellu viia. Lisaks peaks meeskonnas olema (vanem)arendaja, tarkvaraarhitekt, müügi, turunduse ja klienditeenindusega seotud inimesed.

Kasu saavad kõik tiimid, kellel on vaja luua kiiresti täiesti uus toote kontseptsioon või kes on tootearenduses oma graafikust maas.

Faktid

Selleks, et disainisprinti ise läbi viia, on vajalikud teadmised, mida sprindil teha, millele rõhku pöörata jms. Andres Kostiv viib läbi IT Koolituses praktilisi disainisprindi koolitusi, kus 5 akadeemilise tunniga saad selgeks kõik vajalikud põhitõed!

Tutvu koolitusega SIIN.

Seega, Google disainisprindist võib abi olla kõikidel ettevõtetel. Oluline on vaid ambitsioonikus, ettevalmistus ja võimekus loodu kohe ellu viia!